Ogame.dk
Advertisement

En måne er et objekt oppe i rummet uden for din planet, som du kan få i en bane om din planet. Man kan ikke kolonisere en måne. Man får en måne ved et stort slag. For hver 100.000 enheder i ruinmarken, får du 1% chance for at få en måne. Uanset hvor stor slaget er, så kommer månechancen ikke over 20%.
En måne kan kun komme som følger af et slag med over 100.000 tabte enheder i ruinmarken. To slag på 50.000 enheder stykket vil aldrig blive til en måne.
Når en måne opstår, forbliver ruinmarken på sin plads, og kan høstes af enhver.

Månearealer[]

En måne opstår med 1 areal. Hver månebase du bygger giver 3 frie arealer mere. Det frie antal arealer er faktisk kun 2, da du får brug for 1 areal for at kunne bygge endnu en månebase. Max antal arealer udregnes ved hjælp af følgende formel:

Fejl i matematikken (syntaksfejl): {\displaystyle (Maanestørrelse/1000)^2}

Størerrelsen på den dannede måne er til en vis grad tilfældig, men jo mere skrald der er des større er chancen for en stor måne og er der 20% månechance er den mindst 8000km.

I modsætning til planeter kan måner ødelægges, men jo større de er jo sværere er det.
Formlen for dette er som følger:

Angreb på måne med Dødsstjerne (RIP): (formlen indeholder en fejl)

Chancen for at den angribende flåde bliver ødelagt, hvis de ødelægger månen:

hej

Both formulas by Miista

Bygninger på månen[]

På din måne kan du bygge robotfabrikker, rumskibsværfter og metal-, krystal-og deuteriumlagre. Robotfabrikkernes og skibsværfternes level bliver automatisk sammenlagt til din planets. Du kan også bygge månebaser, sensorbygninger og springportaler.

Advertisement